joi, 28 mai 2015

Ce-și dorește o femeie? – Confesiunile unei tipe de 20 de ani




„Acum ce n-am mai făcut bine?” sau „Oare ce vrea de la mine?”. „Tipa asta e veșnic nemulțumită” sau „Vrea să o înțeleg numai din priviri?!”. Cam astea-s întrebările de pe buzele bărbaților, rostite sau nu.
Eu nu cred că femeile-s mai complicate decât bărbații în vreun fel. Sunt oameni în care citești ca-n cărți deschise, dar și oameni mai complicați decât o scriere cu hieroglife. Nu știu ce vor toate femeile, e absurd să generaliez lucrul ăsta.
Poate că sunt femei care doresc lucruri care pentru mine nu au nicio valoare, sau, poate, din contră, eu îmi doresc lucruri la care ele nici nu s-au gândit. Mă rezum deci să spun ce-mi doresc eu de la bărbatul de lângă mine. Cine știe, poate și alte femei vor rezona cu ideile mele și distribuind acest articol vor face puțină lumină în mintea bărbaților care le doresc.
1. Dragoste – se putea altfel, mă întreb? Până la urmă de asta suntem un cuplu, nu parteneri de afaceri. Da, am nevoie de dragoste, în toate formele ei. Am nevoie să mă trezească cu un mesaj dulce de bună dimineața, să-mi spună că mă iubește când nu mă așteptam la asta, să mă țină de mână chiar și până la magazinul din colț și să mă alinte cu cele mai năstrușnice nume, știute doar de noi. Am nevoie să știu dintr-o îmbrățișare că nu va pleca de lângă mine atunci când voi da de greu și să fie omul căruia am curajul să-i spun orice pentru că mă ascultă, nu mă judecă.
2. Să fiu surprinsă. Când aveam vreo 16 sau 17 ani prietena mea cea mai bună îmi spunea că nu mă vede niciodată ca fiind într-o relație serioasă pentru că eu am veșnică nevoie să fiu surprinsă, iar bărbații nu prea se pretează la jocurile de genul. Între timp am găsit și bărbatul care mă poate surprinde de fiecare dată. Pentru mine, să fiu surprinsă (evident că în mod plăcut) nu prea are legătură cu scenariile de telenovelă (petale de trandafiri, seranade sau mai știu eu ce se practică prin filme). Îmi place ca omul de lângă mine să-mi rămână mereu puțin necunoscut. Ador când îmi povestește ceva ce nu știam (da, îmi cam vreau omul o tolbă cu povești, defect de cititoare de atâția ani) despre el sau despre orice subiect posibil de adus în discuție sau când îmi trimite o melodie pe care să vreau să o ascult de 100 de ori. Am nevoie să fiu surprinsă cu gesturi mici precum o ciocolată cumpărată când se întoarce din oraș sau o carte pe care știa că mi-o doream de mult.
3. Înțelegere. Am nevoie să fiu înțeleasă cam în aceeași măsură în care am nevoie să fiu iubită. Sunt o femeie cu visuri mari și vreau să construiesc ceva în viață. Poate că la un moment dat devine obositoare toată goana mea între lansări de carte, workshop-uri și cursuri. Și cred că și mai obositoare sunt când nu mă simt mai deloc înțeleasă, în zilele alea în care nu mă simt „acasă” nicăieri. Atunci nu cred că vreau să fiu înțeleasă, cred că vreau doar să fiu lăsată în pace. Deci e o chestie și asta: să știe când vreau să fiu înțeleasă și când vreau să fiu lăsată în pace. Și nu, nu e utopie; iubitul meu se descurcă bine și la capitolul ăsta.
4. Să mă simt frumoasă și apreciată. Ca toate fetele/femeile, am momente în care mă simt prea grasă, când părul îmi arată groaznic, când sunt răcită și vreau să stau în pat toată ziua sau când sunt atât de obosită încât tot ce vreau să fac e să-mi pun tricoul lui larg și o pereche de colanți. Pe mine mă topește de-a dreptul să aud că sunt frumoasă chiar și când eu nu mă simt deloc așa. Pentru o femeie e foarte important să se simtă frumoasă și să știe că iubitul ei se mândrește cu ea.
5. Să fiu alintată. Uneori mă transform într-un copil de 5 ani care vrea doar să se cuibărească la pieptul cuiva și să se alinte.
6. Susținere, siguranță și încredere. Nu, nu susținere materială. Mă refer la acel fel de susținere în care iubitul meu nu mă lasă să renunț la visul meu doar pentru că am avut o zi proastă. Da, am nevoie să mi se spună că sunt bună în ceea ce fac mai ales din partea lui. Relațiile la distanță nu sunt deloc ușoare așa că am nevoie  de siguranță că iubitul meu este acolo, că mă așteaptă, că se gândește la mine. Nu sunt o persoană geloasă de felul meu, dar siguranța este un lucru important într-o relație. Că tot ziceam de relațiile la distanță: vreau să mi se ofere încrederea pe care o acord la rândul meu. Nu mi-au plăcut niciodată bărbații geloși care se supără că am ieșit la cafea cu o prietenă sau că nu am răspuns la telefon pentru că nu l-am auzit.
7. Sex. Da, și femeile au nevoie de sex. Este o parte la fel de importantă într-o relație ca cele pe care le-am descris ceva mai sus. Atracția fizică și atracția sexuală de ambele părți mi se pare o condiție necesară pentru menținerea unei relații.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare